Wednesday, May 11, 2005

Aurat, rogol & deraan seksual - email ke 3

Surat ke 3: dari Melati G

Salam,
Terlebih dahulu saya saya ingin mengucapkan terima
kasih atas kesudian puan untuk menjawab komen dan
kritikan saya yg lepas.Saya juga sudah mengunjungi
site puan dan sedikit sebanyak memahami kepakaran dan
fikiran puan.Tahniah saya ucapkan.Saya meminta maaf
atas kejahilan saya memberi komen tanpa membaca
keseluruhan artikel.Walaupun fikiran kita tidak sama
tetapi saya hormati fikiran puan.Saya harap ada lebih
ramai lagi wanita2 yg berfikiran luas seperti puan di
Malaysia untuk membimbing wanita2 tanpa mengira
keturunan ,tentang hak2 mereka.
Setengah dari umur saya telah saya habiskan di luar
negara dan masih lagi di luar negara,saya aktif dengan
kegiatan 'charity'berkenaan wanita2 yg didera dan juga
kanak2.Setiap hari kami membantu,memberi penerangan
dan juga kaunseling pada yg memerlukan.Saya sungguh
sedih apabila melihat mangsa2 ini kebanyakannya adalah
pendatang dari negara2 ketiga yg berugama Islam.
Seperti yg saya perhatikan setiap kali pulang ke
M'sia,wanita2 kita perlu lebih banyak belajar,perlu
pandai menggunakan fikiran.Perlu tahu akan hak2
mereka.
Saya sungguh berharap ada lebih ramai lagi wanita2
terpelajar sanggup membimbing wanita2 kita supaya
mereka tidak ketinggalan. Terima kasih, Melati
----
Jawapan Dr Harlina,

Salam

Alhamdulillah, saya yakin kesefahaman yang kita kongsi sebenarnya nikmat persaudaraan dan ukhuwah. Saya juga menghormati pendirian saudari, dan yakin pendedahan yang dialami oleh saudari selama di luar negara banyak mewarnai pandangan dan kesimpulan.

Apapun, saya akan terus meneruskan usaha kerdil saya ini dan berharap ianya akan menjadi amalan yang ada nilaiannya di sisi Allah SWT.

Terima kasih

Dr.Harlina

No comments: